0725 977 266

0725 977 268

hello@contav.ro

Acces Remote Web Desktop

Acces FileCloud

Descarca ContaV RustDesk

Intrebari Frecvente

Regasesti mai jos o lista completa de intrebari frecvente generale comerciale sau tehnice adresate de catre clientii serviciilor noastre de Cloud ContaV

Intrebari si Raspunsuri pentru tine

 

Stim cat este de important sa raspundem la toate intrebarile tale

Ne-am straduit si am acumulam din experienta dobandita prin lucrul alaturi de oameni o baza de date cu cele mai frecvente si uzuale intrebari cu care ne-am confruntat si suntem alaturi de tine pentru ca procesul de transformare digitala nu este intotdeauna usor pentru toti utilizatorii, fapt care ne cere sa fim flexibili si toleranti fata de semenii nostri mai putin instruiti

Rasfoieste prin Categoriile Principale de Intrebari Frecvente de la ContaV

Intrebari Frecvente Generale

Intrebari Frecvente Comerciale

Intrebari Frecvente Tehnice ContaV

Intrebari Frecvente FileCloud.ro

Care sunt avantajele tranzitiei catre solutia Cloud ContaV?

Semnificative. Pe scurt… economii considerabile, flexibilitate si mobilitate, lucru colaborativ mai bine organizat, echipa elastica pentru cei care au schimbari dese de personal, organizarea si structurarea datelor mai bine, siguranta tehnica si protectia impotriva stergerii accidentale, intentionate, la virusari si atacuri, reducere de capital operational si de timp, cat si faptul ca primesti asistenta tehnica pentru nevoile tale.

Cum se diferentiaza sistemul de Cloud de la ContaV fata de o instalare standard de Windows?

Sistemele virtuale oferite de catre ContaV in cadrul abonamentelor de Cloud se diferentiaza prin faptul ca acestea au fost construite in mod specific tehnic pentru a raspunde cerintelor si solicitarilor lucrului “de birou” cat mai optim.

Acestea au la baza sisteme de imagini modificate tehnic pentru optimizarea si maximizarea performantelor tehnice si in operare si nu pot fi asimilate unui dispozitiv obisnuit care opereaza sistemul Windows in mod implicit.

In realizarea acestor imagini de sistem optimizate, au fost eliminate o sumedenie de programe si functionalitati care nu sunt specifice operatiilor obsinuite de lucru la birou, precum gaming, multimedia, etc. Toate aceste functionalitati aditionale adauga nevoia de alocare a unor resurse suplimentare din perspectiva – spatiului pe disc, al managementului de memorie si de procesare a sistemului.

In realizarea acestui proces sistemele operate in Cloud ContaV sunt “inchise” din punct de vedere tehnic si acces retea, oferind astfel un mai mare control asupra actualizarilor de sistem, al programelor operate cat si a probabilitatii de contractare a unui potential program malitios.

Actualizarea sistemelor din solutia Cloud ContaV sunt realizate in asa numite build-releasuri, sunt controlate manual de catre furnizor si includ doar actualizarile specifice Windows care vizeaza optimizarea functionalitatii sistemului tehnic si de securitate ori sunt urgente.

Furnizorul ContaV intretine periodic toate sistemele de cloud operate pentru clienti, iar la depistarea unor buguri ori a unor noi solicitari realizate de catre beneficiari, acestea sunt implementate unitar pentru toti clientii.

Ce aplicatii si programe software (softuri) pot fi instalate in Cloud ContaV?

In situatia in care sistemul tau de operare de pe dispozitivul folosit este Windows, poti sa utilizezi toate programele specifice Windows si in Cloud ContaV, cu exceptia programelor software anterior Windows 7.

Sunt incluse licentele programelor de contabilitate sau aditionale in Cloud ContaV?

Datorita termenilor si conditiilor impuse de catre furnizorii de aplicatii si programe software, ContaV nu mijloceste si nu asigura licentele de utilizare ale programelor (de ex. – programe si software de contabilitate).

Licentele programelor operate de catre client se regasesc in sarcina beneficiarului.

Cate imprimante pot utiliza in Cloud ContaV?

Toate imprimantele care sunt instalate si configurate in dispozitivul tau sunt redirectionate in mod automat, catre instalare de Cloud ContaV, de unde se poate imprima fara probleme.

In masura in care intampini dificultati ori nu cunosti procesul de instalare si configurare a imprimantelor sau multifunctionalelor tale din birou, ne poti contacta pentru asistenta.

Nu exista limitari tehnice sau comerciale privind numarul de imprimante pe care doresti sa le utilizezi.

Pot accesa Cloud ContaV si de pe dispozitive mobile?

Da, datorita sistemului proprietar dezvoltat – Remote Web Desktop, se poate realiza accesul la date in instanta de Cloud alocata tie, de pe oricare dispozitiv mobil, in mod securizat prin oricare browser de Internet, insa cu mentiunea ca unele programe Windows, sunt destinate utilizarii corecte cu ajutorul tastaturii si a mouseului.

Sunt datele operate sub incidenta legii GDPR privind protectia datelor?

Da, intrucat datele clientilor sunt stocate si operate pe infrastructura centrului de date WideBits din Bucuresti, furnizorul de servicii intra sub incidenta juridica a statului roman, sub care acesta isi desfasoara activiatea si opereaza servicii.

Este necesar ca un potential sau actual client al unor astfel de servicii din categoria desktop virtual – birou virtual sa analizeze cu diligenta furnizorul cu care urmeaza sa colaboreze, iar in alegerea acestuia, pe langa considerentul calitate-pret sa tina cont si de gradul de transparenta al furnizorului din punct de vedere legal sau tehnic, intrucat in prezenta zi, este foarte usor sa realizezi un site bine construit pentru a “masca” cum se opereaza in spatele “cortinelor“.

Solicita informatii concrete si poze asupra amplasamentelor tehnice realizate de catre furnizori pentru a te asigura ca datele nu sunt mijlocite de furnizori care opereaza in “apartament”, “debara” ori “baia de serviciu”, iar ca infrastructura tehnica este corect ordonata si din punct de vedere estetic, iar locatia datelor este transparent comunicata si identificata.

Pentru ca tehnologia si accesul la resurse a devenit mai comun, nu inseamna neaparat ca un furnizor de servicii respecta si masuri serioase precum securitatea datelor, securitatea fizica a datelor, proceduri si sisteme de alimentare suplimentare cu energie electrica, sisteme antiefractie si de securitate cibernetica ori acces multiplu si control asupra conexiunii de Internet, puncte majore care pot periclita siguranta ta si a clientilor cu care relationezi.

Asemenea, societatile care “repara calculatoare si imprimante” nu pot oferi servicii de cloud intr-o infrastructura proprie corespunzator pregatita. Pentru a realiza performanta in industria telecomunicatiilor este necesara alocarea unor resurse considerabile, iar acestea cuprind dar nu se limiteaza la:

    • nevoi materiale extinse;
    • disponibilitati banesti considerabile;
    • eforturi sustinute pentru gestionarea logistica;
    • expertiza tehnica avansata, specifica domeniului;

Societatiile care au specific in “repararea calculatoarelor si a imprimantelor”, apeleaza de cele mai multe ori la alti furnizori (completi) de servicii si resurse si nu dovedesc capacitatea de a garanta un SLA corespunzator si un control total al serviciilor oferite catre client.

ContaV se angajeaza fata de clientii sai sa rezolve probleme si sa nu ii aduca pe acestia in situatii noi de dificultate, punctand fiecare mentiune de mai sus.

In cat timp se activeaza abonamentul dupa incheierea contractului?

Activarea serviciului in Cloud ContaV se realizeaza in mai putin de 10 minute, tot fluxul fiind complet automatizat, insa in functie de cerintele programelor utilizate de catre client si volumul de date, este necesar sa se stabileasca anterior o perioada pentru transferul datelor, al licentelor si asistenta in organizarea datelor si configurarea sistemelor.

Mai multe detalii despre procesul de contractare regasesti <<< AICI >>>

Pot sa restrictionez accesul la datele cu care operez in functie de persoane sau grupuri de persoane?

Da, sistemul permite restrictionarea accesului la datele operate doar de catre tine, astfel incat anumiti membri sau grupuri de persoane sa aiba acces pe un anumit set de date, stabilit anterior impreuna cu tine.

Asistenta si suportul tehnic pentru administrarea modificarilor si a cerintelor de sistem se realizeaza in mod gratuit.

Care este perioada contractuala?

Perioada contractuala este standard de 12 luni, insa daca clientul este nemultumit de serviciile oferite, perioada contractuala se poate incheia fara obligatii de plata suplimentare inainte de termen.

Daca sunt plecat din tara pot accesa solutia?

In masura in care accesul utilizatorului la Internet este posibil, acesta se poate conecta la solutia de Cloud ContaV si din afara Romaniei.

Cat este disponibilitatea serviciului de Cloud ContaV?

Serviciile de Cloud ContaV garanteaza contractual o disponibilitate de (SLA – Service License Agreement) pentru functionare de 99% pe an.

Acest lucru se traduce tehnic in urmatoarele repartizari de intreruperi maxime permise:

  • Zilnic: 14 minute si 24 de secunde
  • Saptamanale: 1 ora 40 de minute si 48 de secunde
  • Lunare: 7 ore 18 minute si 17 secunde
  • Trimestrial: 21 de ore 54 minute si 52 de secunde
  • Anual: 3 zile 15 ore 39 minute si 30 de secunde

Un foarte bun calculator SLA se regaseste AICI

Toate sistemele si resursele contractate de catre beneficiari sunt monitorizate prin grafice si loguri de trafic si performanta, iar pe baza acestor masuratori este estimata disponibilitatea serviciului oferit. Aceste rapoarte pot fi furnizate la cererea beneficiarului de catre ContaV.

De retinut ca in masuratoarea SLA nu sunt incluse operatiunile de mentenanta si upgrade ale solutiei si programelor tehnice, care sunt anterior planificate si anuntate catre beneficiar si se realizeaza pe cat posibil in intervalul orar 20:00 – 06:00 pentru a minimiza impactul cauzat de aceste intreruperi.

Daca intreruperea este cauzata din motive externe beneficiarului, precum clientul a realizat actiuni distructive asupra sistemului de lucru, intreruperile cauzate cu procesul de restaurare date si stare sistem, nu fac parte din obiectul SLA.

Care este perioada contractuala?

Perioada contractuala este standard de 12 luni, insa daca clientul este nemultumit de serviciile oferite, perioada contractuala se poate incheia fara obligatii de plata suplimentare inainte de termen.

Sunt tarifele percepute fixe sau variaza in raport cu cursul EUR-RON?

Tariful perceput este in RON, este fix si nu variaza cu raportul lunar de modificare al cursului valutar.

Conform contractului incheiat, oricare modificare a tarifului de abonament perceputa, este notificata catre client anterior intrarii acesteia in efect cu minim 30 de zile.

Ajustarea tarifelor se poate realiza doar in masura in care obligatiile fiscale comune persoanelor juridice sunt modificate de catre Guvernul Romaniei.

Tariful lunar perceput poate fi modificat?

In raport cu cerintele clientului, tariful lunar pentru abonament se poate modifica in situatia in care necesitatea o impune iar clientul si furnizorul sunt in acord cu aceasta.

Care este calendarul de plata al facturilor emise?

Calendarul de plata pentru emiterea facturilor este realizat in urmatorul mod de operare:

  • Data de Emitere Factura  [DEF] = data de 1 a fiecarei luni calendaristice
  • Perioada de plata [PP] = DEF + 14 zile calendaristice
  • Perioada de gratie [PG] = PP + 5 zile calendaristice
  • Depasirea perioadei de gratie [PG] atrage suspendarea automata a serviciilor si rezulta clientul intr-o situatie speciala [SS].
  • Deblocarea [SS] = plata factura luna in curs.
  • Trei 3 x [SS] consecutive => 10% din valoarea facturii, penalitati de intarziere plata, la urmatoarea emitere de factura.

Daca beneficiarul se regaseste intr-o situatie de dificultate si nu pot fi respectate angajamentele de plata in perioada calendaristica mentionata,  va rugam sa ne notificati pentru a planifica o amanare de plata

Nu sunt acceptate amanari de plata succesive care depasesc 2 luni.

Conditiile contractuale sunt raportate si la calendarul de plata impus de catre furnizorii de servicii ai operatorului (precum este plata facturilor la energia electrica si internet, cat si alte obligatii de plata aditionale).

Care este modalitate de incheiere contractuala?

Contractul de prestari servicii se poate incheia astfel:

  • prin ajungerea la termen daca vointa partilor o impune;
  • anterior ajungerii la termenul contractual prin acordul de vointa al partilor daca acestea si-au exprimat in scris dorinta de incetare a relatiei contractuale;
  • prin denuntarea unilaterala a furnizorului daca beneficiarul nu a achitat sau nu achita facturile emise si restante pentru o perioada mai mare de timp, fara a notifica furnizorul in acest sens ori fara sa solicite o amanare a platii scadente sau restante;

In situatia denuntarii unilaterale, aceasta se realizeaza printr-o notificare transmisa cu 30 de zile inainte de scadenta, astfel incat sa poata fi realizate pregatirile necesare pentru copierea tuturor datelor inapoi catre client, in conditii de siguranta a datelor operate si in raport cu perioada contabila (in cazul profesionistilor contabili) in care se regasesc acestia.

De ce alti furnizori similari ofera IP dedicat direct care nu necesita VPN?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, nu ne ramane decat sa apreciem ca acestia aloca o adresa IP publica pe sistemul de Windows pe care tu operezi, fapt care este o practica foarte nesigura, indiferent de cat de des este actualizat sistemul cu ultimile patch-uri de securitate.

In terminologia tehnica exista 0-Day Vulnerability, care este bresa de securitate descoperita in ziua prezenta la care nici un furnizor de solutii software sau hardware nu va poate securiza.

Astfel, este strict necesar si recomandat ca accesul catre solutia Cloud ContaV sa fie securizat prin VPN.

Ce este o conexiune de VPN?

Acronimul VPN provine din limba engleza si se refera la Virtual Private Network.

Mai specific este o conexiune privata (un fir logic) peste Internet, intre doua puncte, care realizeaza transferul datelor intre acestea in mod criptat si securizat.

Astfel, oricare trafic care este transmis prin acest tip de conexiune este privat si securizat fata de interceptori sau atacatori.

Exista mai multe tipuri de VPN? Inteleg ca si routerul din birou si de acasa suporta VPN

Da, exista mai multe tipuri si moduri de implementare a unei conexiuni de VPN care au un grad de securitate diferit.

Este foarte important modul tehnic de implementare al acestuia, cu toate ca azi, toate dispozitivele suporta – in mod generic o conexiune de VPN.

La ContaV solutia de VPN este una foarte sigura intrucat foloseste criptare si hash computational bazat pe curbe eliptice, respectiv noile standarde de securitate care nu sunt implementate in echipamentele de tip router uzual.

De retinut ca cel mai slab algoritm de criptare bazat pe curbe eliptice are un timp minim de (spargere) compromitere de aproximativ 444 ani.

Se poate configura accesul VPN pe mai multe dispozitive?

Accesul VPN pentru fiecare utilizator poate sa fie configurat pe un numar nelimitat de dispozitive. Nu este iesit din comun ca accesul sa se realizeze de pe dispozitive multiple, precum statie birou – laptop acasa.

Ma pot conecta la VPN din mai multe locatii in acelasi timp?

Securitatea si modul de functionare a conexiunii VPN nu permite conectarea simultana din mai multe locatii, a aceluiasi utilizator precum statie birou – laptop acasa, in acelasi timp.

Pentru a te conecta de acasa este necesar ca pe statia de la birou, VPN-ul sa fie deconectat ori sistemul pc inchis. O completare tehnica este faptul ca prin Remote Desktop Protocol nu se poate realiza accesul in sistem al aceluiasi utilizator, simultan, deci implicit conectarea VPN simultana pe acelasi utilizator nu este posibila.

Care este disponibilitatea serviciului de Cloud ContaV?

Serviciile de Cloud ContaV garanteaza contractual o disponibilitate de (SLA – Service License Agreement) pentru functionare de 99% pe an.

Acest lucru se traduce tehnic in urmatoarele repartizari de intreruperi maxime permise:

  • Zilnic: 14 minute si 24 de secunde
  • Saptamanale: 1 ora 40 de minute si 48 de secunde
  • Lunare: 7 ore 18 minute si 17 secunde
  • Trimestrial: 21 de ore 54 minute si 52 de secunde
  • Anual: 3 zile 15 ore 39 minute si 30 de secunde

Un foarte bun calculator SLA se regaseste AICI

Toate sistemele si resursele contractate de catre beneficiari sunt monitorizare prin grafice de trafic si performanta, iar pe baza acestor masuratori este estimata disponibilitatea serviciului oferit. Aceste rapoarte pot fi furnizate la cererea beneficiarului de catre ContaV.

De retinut ca in masuratoarea SLA nu sunt incluse operatiunile de mentenanta si upgrade ale solutiei si programelor tehnice, care sunt anterior planificate si anuntate catre beneficiar si se realizeaza pe cat posibil in intervalul orar 20:00 – 06:00 pentru a minimiza impactul cauzat de aceste intreruperi.

Daca intreruperea este cauzata din motive externe beneficiarului, precum clientul a realizat actiuni distructive asupra sistemului de lucru, intreruperile cauzate cu procesul de restaurare date si stare sistem, nu fac parte din obiectul SLA.

Poate un singur cont sa fie configurat si accesat de pe mai multe dispozitive in mod simultan?

Bineinteles! Poti configura acelasi cont de stocare de fisere pe mai multe dispozitive, iar accesul la datele stocate se poate realiza in mod simultan, fie ca este vorba de unul sau mai multe dispozitive pe care le utilizezi de acasa sau de la birou.

Poate un singur cont sa fie utilizat de catre mai multe persoane?

Desigur! Un singur cont de stocare de fisere poate sa fie utilizat de mai multe persoane, pe mai multe dispozitive in mod simultan.

Fie ca lucrezi impreuna cu colegii sau prietenii tai, puteti sa utilizati impreuna acest cont pentru stocarea si administrarea fisierelor si a documentelor.

Gandeste-te la FileCloud ca un mediu de stocare, un harddisk peste Internet, cont care poate sa fie utilizat de mai multe persoane.

Accesul la fisiere este posibil doar prin intermediul browserului de web?

Platforma de stocare fisere cloud FileCloud, utilizeaza tehnologia si aplicatiile NextCloud care se pot instala si configura pentru accesul la date atat pe mediul desktop sau telefon mobil, indiferent de sistemul de operare utilizat de catre acesta.

Ce se intampla daca in FileCloud utilizez peste 100 GB de stocare iar in dispozitivul local am putin spatiu disponibil?

Platforma de stocare fisere cloud FileCloud, utilizeaza tehnologia si aplicatiile NextCloud iar acestea se pot configura la instalare cu functionalitatea de Virtual-Storage.

Aceasta functionalitate, permite ca si in cazul aplicatiei MS OneDrive, sa se se salveze in acel dispozitiv doar documentele si fisierele frecvent accesate de catre utilizatori.

Daca am pierdut sau sters accidental date din contul meu, acesta pot fi recuperate?

Da! Daca beneficiezi de un abonament care include functionalitatea de backup si salvare de date, atunci te rugam sa ne contactezi, pentru a putea intelege cum putem sa te ajutam sa iti restauram documentele si fisierele pierdute.

Nu doar o singura data ne-am confruntat cu situatiile in care, utilizatori diversi, si-au sters sau pierdut datele accidental ori din neatentie. 

Care este diferenta fata de OneDrive?

Simplu, aici, daca ai intampinat o astfel de situatie, intri in contact cu o persoana care te asculta si te va ajuta in demersul tau.

Care este locatia in care sunt stocate datele mele?

Toate datele tale din contul de stocare fisiere in FileCloud sunt localizate in centrul de date WideBits, aflat in orasul Bucuresti, centru de date care se supune regulamentelor in vigoare de GDPR si securitate si protectie tehnica, cat si a legilor protectiei datelor si a regulamentelor prezente in EU si in Romania.

Cum si cand se realizeaza backup datelor stocate in contul meu de cloud?

Daca beneficiezi de un cont platit, atunci toate datele tale din contul de stocare fisiere in FileCloud sunt salvate in mod automat, pe timpul noptii pe servere suplimentare cu rol de backup.

Acestea nu sunt servere destinate mediului de productie, iar accesul catre acestea este realizat doar in situatii speciale de recuperare si repunere de date, solicitate in mod expres de catre un utilizator.

Aceste salvari se realizeaza pe timpul noptii, deoarece volumul de lucru, accesari si modificari asupra datelor este considerabil redus.

Intrebari Frecvente Cloud ContaV

Ai o intrebare la care nu ai gasit inca un raspuns?

Ne poti contacta prin Telefon, WhatsApp sau E-mail pentru a primi clarificari si raspunsuri.

In masura in care intrebarea adresata este relevanta ori nu a fost anterior explicata, aceasta va fi adaugata in cuprinsul acestei pagini.